Müzibiyat #3

Sezen Aksu, kendi yazdıklarının yanı sıra, Türk şiirini müzikle buluşturmayı da çok iyi beceren bir isim. Zaman zaman fazla popülistlik ya da popüler kültür öğesi olmakla suçlansa da, Türk pop müziğinin temel taşı olduğu gerçeğini de yadsıyamayız.

Turgut Uyar'ın "Tel Cambazının Tel Üstündeki Durumunu Anlatır Şiirdir" isimli şiirini bestelediği, "Denge" isimli parçada, sözlerin naifliğini melodilere çok güzel aktarmış ve öyle güzel seslendirmiş ki; ortaya bu şaheser çıkmış. Şiirin etkileyiciliğine dair söz söylemeye bile gerek duymuyorum zaten. Dinlediğiniz ruh haline göre ya "dengenizi bozan" ya da "denge kurmanızı sağlayan" bu şarkı, Aksu'nun 1998 çıkışlı Adı Bende Saklı albümünde yer alıyor. 

Uyar'ın bu enfes eserine adeta bir saygı duruşu niteliği taşıyan, kendi adıma posterleri yapılacak, t-shirt'lere basılacak kadar başarılı bulduğum yukarıdaki çizim ise genç yazar/çizer Melih Tuğtağ'a ait. 


Şiirin tamamına göz atmak isterseniz yazının devamından ulaşabilirsiniz.
Tel Cambazının Tel Üstündeki Durumunu Anlatır Şiirdir
Sizin alınız al inandım
Morunuz mor inandım
Tanrınız büyük âmenna
Şiiriniz adamakıllı şiir
Dumanı da caba
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

Bütün ağaçlarla uyuşmuşum
Kalabalık ha olmuş ha olmamış
Sokaklarda yitirmiş cebimde bulmuşum
Ama ağaçlar şöyleymiş
Ama sokaklar böyleymiş
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

Aşkım da değişebilir gerçeklerim de
Pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
Yangelmişim dizboyu sulara
Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum
Hiçbirinizle dövüşemem
Siz ne derseniz deyiniz
Benim bir gizli bildiğim var
Sizin alınız al inandım
Sizin morunuz mor inandım
Ben tam dünyaya göre
Ben tam kendime göre
Ama sizin adınız ne
Benim dengemi bozmayınız

4 yorum:

  1. Turgut Uyar ın bu şiirini daha önce okumadığım, Sezen Aksu nun bu şarkısını daha önce dinlemediğim ve bu güzel çizimi daha önce görmediğim için kendime kızıyorum.

    Daha fazla gecikmeme engel olduğunuz için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim, keyifli dinlemeler! =)

      Sil
  2. A ben de bu şarkının Turgut Uyar şiiri olduğunu bilmiyordum, şimdi bir kez daha dinlemek istedim :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmediğiniz bir şey gösterebildiysem ne mutlu bana! İyi dinlemeler =)

      Sil